ZMIANY W SILNIKU
ŕPLANOWANIE GŁOWICY jest najpopularniejszym sposobem tuningu. Nie jest rzęczą skomplikowaną, ponieważ polega tylko na zmniejszeniu pojemności komory spalania przez zcięcie części aluminium z głowicy. Zabieg ten zwiększy nam stopień sprężania, przez co będziemy mieli więcej mocy.(przeważnie zwiększa się w zakresie mniejszych obrotów, na większych obr. nie czuć prawie wzrostu mocy)
Głowicę w przydomowym garażu możemy splanować bez specjalistycznego sprzętu. Wystarczy np. papier ścierny i bardzo płaska powierzchnia na kórej mogli byśmy szlifować.
Ja zrobiłem to najpierw szlifierką oscylacyjną z papierem „150”, jednak nie polecam tego, bo skutkiem ubocznym była bardzo nierówna powierzchnia. Musiałem szlifować dalszą warstewkę specjalną „deską” z papierem aby wyrównać idealnie powierzchnię. Jeśli ktoś ma ochotę i czas polecam nie używanie zadnych narzędzi mogących zepsuć powierzchnię tylko zrobić to ręcznie z papierem na b. płaskiej powierzchni.
Ile szlifować?? Należy pozostawić ok. 1/3 grubości. Zakładamy głowicę z uszczelką posmarowaną grafitowym smarem, lub (nie wszyscy uważają to za najlepsze) na silikon.
UWAGA! Jeśli masz możliwość lub posiadasz odpowiedni sprzęt po prostu zetnij część metalu na tokarce. Będzie wtedy to wykonane lepiej niż opisanym sposobem.
Post został pochwalony 0 razy